I made this widget at MyFlashFetish.com.

Laman Utama

Rabu, 6 Januari 2010

my bestfriend

Gembira betul rasanya dpt 'keep in touch' dengan rakan yang dah lama terpisah..
tak dapat dibayar dengan wang emas setinggi gunung. Syukur kerana di kurniakan sahabat sebaik dia. Dia umpama minyak wangi, bersahabat dengannya membuatkan sesiapa sahaja akan mendapat harumnya.. Allah yaftah alaik..



Dia seorang sahabat yang baik, mempunyai akhlak yang baik, apabila bersamanya aku rasa tenang sekali, dia banyak mengajar aku erti ketabahan, kesabaran dalam menghadapi segala dugaan di tempat orang, dan bersama-sama berkongsi ilmu akhirat. Kami berlainan bidang, dan berjauhan blok asrama tapi tak pernah menghalang kami dari terus rapat. Kadangkala, teman2 sekuliahnya memanggil untuk bersama2 masuk ke bilik asrama atau makan malam, dia sanggup menolak untuk meluangkan masa bersamaku jika ada waktu kelapangan kerana kami jarang bertemu disebabkan kesibukan masing2. Walaupun kami hanya dapat bersama lebih kurang enam bulan, tapi itulah pengalaman yang paling manis semasa aku belajar jauh dari negeriku yang tercinta sebelum aku kembali berpindah kembali ke tanah air (alhamdulillah, terima kasih pd ketua jabatan perdagangan krn mluluskan pmohonan berpindah :> )

Atas sebab2 tertentu, aku 'lost contact' dgn dia. Tapi aku tak pernah putus asa cari nombor telefon dan emailnya Sehinggalah aku dapat kembali menyambung silaturahim yang dah lama terpisah dengannya (thanx 4 yan).

Masih teringat lagi perkenalan kami yang pertama. Waktu itu, kami sama2 menaiki pesawat. Mula2 aku kira dia tak peramah (pendiam la tu) tapi sebenarnya sangkaanku jauh meleset. Walaupun dia bertudung labuh, tapi dia seorang yang peramah, berani mencuba dan gila-gila jua lah, paling gila dia berani tidur sorang2 dalam bilik (yalah, aku tak pernah tidur sorang2 dari kecil).

Semasa kat negeri orang, aku banyak menghadapi ujian yang aku sendiri tak sangka2. Tapi, aku terus gagahi jua untuk menghadapinya. Bila ada ketikanya aku dah hampir rapuh, aku akan berjumpa dengannya. Hanya dengan dia tempat aku meluah masalah yang timbul kerana aku hanya percayakan dia. Itu pun bila aku betul2 tau apa masalah sebenar yang aku hadapi ketika itu kerana aku tak berani dan tak layak untuk berburuk sangka.

Alhamdulillah, bila aku meluah dengannya, masalah aku berkurang sedikit dan tidak lagi memuncak cam selalu. Aku terus bersabar, dan sesungguhnya, Allah itu maha adil, masalah aku dapat diselesaikan walau tidak sepenuhnya orang tau akn kebenaran dan akhirnya aku dapat jua berpindah walaupun aku rasa berat sekali kerana seorang sahabatku tidak dapat ikut berpindah. Tapi tiada penyesalan bagiku kerana aku telah sedaya upaya buat apa yang termampu untuk menolongnya walaupun mungkin dia terlupa.



Zainab Abdul Salam, kau sememangnya sahabatku dunia akhirat. Walaupun kita baru berkenalan tapi kau tetap bersamaku dikala waktu susah atau senang. Coretan ini memang khas dinukilkan buatmu sebagai penghargaan buatmu sempena 'pertemuan' kita setelah lama terpisah. Semoga persahabatan kita akn terus kekal. Aku sentiasa mendoakan yang terbaik buatmu..amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

InNaSoLaTi WaNuSuKi WaMaHyAaYa WaMaMaTi LiLLAhiRaBbiLaLaMiN.....

InNaSoLaTi WaNuSuKi WaMaHyAaYa WaMaMaTi LiLLAhiRaBbiLaLaMiN.....