I made this widget at MyFlashFetish.com.

Laman Utama

Jumaat, 9 Disember 2011

Bukan Tak Peduli

Kadangkala hidup di penuhi dengan pelbagai nikmat yang Allah kurniakan. Hidup ini rasa tidak ada rasa kekurangan pun. Disaat itu, terlupa bersyukur kepada Allah.. Astagfirullahaladzim.. Malah, diri ditambah lagi dengan mendustakan dan mengkufurkan nikmat yang Allah beri. Tak mensyukuri...

 YA..!!! Memang kita yang berusaha, tapi dimana bumi dipijak? Dimana langit dijunjung? Dimana udara yang dihirup? Dimana tubuh badan yang sihat? Dan yang paling penting, kesempatan untuk hidup.. Terlalu banyak nikmat yang dikurniakan bagi orang yang berfikir.. Bukan tidak berfikir akan nikmat yang dianugerahkan, tapi saja MEMBUTAKAN NIKMAT itu. Buktinya, masih jua melakukan maksiat (dosa-dosa). Yang perempuannya sibuk dengan umpat kejinya, yang lelaki pula dengan duniawinya. Tapi pernahkah terfikir kenapa ah kita masih diberikan nikmat yang tak putus-putus atau tarik saja nikmat tu balik? Hmmm... Allah dah tak pedulikan kita ka?

Bukan tak peduli tapi Allah tu Ar-RAhman Ar-Rahim(Pengasih dan Penyayang) beruntungnya kita kan? Namun, tahukah anda, bahawa nikmat yang paling besar yang Allah "tarik" perlahan-lahan dari kita berbanding mempunyai awek atau balak yang hensem atau cantik, ada iphone 4gs, ada kereta Mitsubishi Lancer or Banglo 4 tingkat siap ada lif lagi ialah apa? Itulah dia MANISNYA IMAN! Pabila kita dah tak dapat merasakan gementar dan timbulnya perasaan takut serta kagum terhadap Allah pabila dibacakan Ayat-Ayat Cinta-NYA, tidak lagi merasakan BERATNYA DOSA, MALASNYA untuk melakukan IBADAH.. Jika itu berlaku, cepat-cepatlah kita kembali ke haluan yang asal. Jangan lupa untuk mensyukuri nikmat yang dikurniakan. Cari redha itu penting..

Percayala, IMAN ITU AMAT MANIS.. Jangan kehilangannya.. Wallahualam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

InNaSoLaTi WaNuSuKi WaMaHyAaYa WaMaMaTi LiLLAhiRaBbiLaLaMiN.....

InNaSoLaTi WaNuSuKi WaMaHyAaYa WaMaMaTi LiLLAhiRaBbiLaLaMiN.....